9 apr. 2013

Du bär upp mig på dina änglavingar

Ååååå, jag tjuter av lycka. Så otroligt skön ridtimma idag. Inte en chans att jag en skulle ha tänkt på att ta det lite lugnare. Nehej. Vackra Kaisa såg så fin ut i sin blanka sommarpäls då hon äntligen blivit av med det tjocka hårlagret. 

Jag tror den finaste känslan jag någonsin kännt är då solen skiner och man sakta drar sina fingrar över hästens muskulösa kropp. Den känslan får mitt hjärta ett skutta till lite. Hon hade också fått denna helt otroliga sadeln. Så otroligt bekväm att jag skulle kunna sitta där flera timtal! 

Självaste ridtimmen var nog den bästa jag varit med om på länge! Alla (även proffs) behöver dendär grundkursen lite ibland. Exakt hållning, kropp, armar, händer, höft, rumpa, rygg, ben, skänklarna, hälarna...
Efter att alla hittat en bra sits började vi arbeta med övergångar. Först från skritt till korttrav och tillbaka. 
Hehe, först kändes det lite jobbigt då Kaisa verkligen har så "hård" trav på något sätt. Inte snabb men bara "hård", så jag kände mig inte särskilt stadig hela tiden. Lite mycket koncentration och skaka av sig all spänning så tror jag jag klarade riktigt okej. Vi fortsatte från korttrav till galopp och till korttrav och till galopp igen. Och jag satt några riktigt fina mittcirklar i galopp. Kändes så otroligt bra att verkligen lyckas. 
Jag tror tom. om jag får tillägga att jag fick en riktigt prydlig form på henne också :) Hehe! 

Vi avslutade med att arbeta på att böja dem inåt och utåt. Till en början sökte hon sig inte mycket neråt och sökte heller inte form. Men efter några gånger lyckades det också riktigt fint! 

Just nu känner jag mig bara så barnsligt överlycklig och strålande just nu! :) 

Pussar pussar pussar




Inga kommentarer: