13 apr. 2013

går över kanten...

Asså nu är jag så jävla pissed off. 
Jag är så arg att det bara kokar inom mig och jag är så arg att tårarna bara vill spruta.
Jag är jag, och jag är en egen individ. Jag vill verkligen verkligen leva mitt liv själv! Jag har kommit över alla tider då någon måste vakta på mig, då någon måste bestämma för min del, då någon alltid fick hjälpa mig, då  jag var osäker och inte vågade göra saker själv. Nu vill jag leva fritt. Nu vill jag verkligen få göra saker själv. Jag vill ha utmaningar och äventyr i mitt liv! Så snälla våga släppa taget. Har jag inte sagt det en miljon gånger redan..? Jag vill göra egna beslut. Jag vill själv välja vad jag har för tillvals ämnen i skolan (den kampen vann jag.) Jag vill själv välja vart jag går i skola, och vilken skola jag börjar efter denna sjukt långa tid i högstadiet. Jag vill själv välja hur mitt rum ska se ut. Jag vill själv använda MINA pengar med förnuft. Jag vill själv välja var jag bor. Jag vill själv skaffa pengar och lösa problem. Jag vill själv växa upp och bli stor. Jag vill själv ta tag i problemen. Jag vill själv leva mitt liv! 
Jag är hundra tacksam för att ni stöder mig och finns där, men jag vill leva mitt liv så att jag kan vara nöjd över mina val när jag är gammal. Jag älskar er och respekterar allt ni gjort under er livstid. Men jag vill inte växa upp och bli som er. Jag vill bli mig själv! Jag vill vara tokig, jag vill ångra dumma beslut, och jag vill älska allt jag gör. Vi håller på att glidas isär så vi håller på just nu...

Kramar

Aeb89024a41a11e2a38422000a1f96a9_7_large

Tumblr_mgocreebe41qdu0vro1_500_large


Inga kommentarer: