22 apr. 2013

I'm tired but I can't sleep.

Idag har jag varit skadefri i 5 månader. Jag är duktig!

Jag plockade upp lite i mitt klädskåp just. Nu är det bara att börja vika in alla kläder liksom. 
Det var något jag hittade. En röd mapp. På mappen står mitt namn. Mappen innehöll en massa papper från sjukhustiderna. Där fanns mitt matschema och mina hemläxor. Uppgifter,tankar, matdagbok osv.
Och en gul post-it lapp där det fanns en söt kommentar från min dåvarande psykolog. 
Det stack till någonstans inne i mig och jag kände bara rysningar som drog sig genom kroppen. 

Just nu är jag bara tom. För tomhet känns okej för stunden. Jag vet inte hur länge. Kanke bara en dag. Kanske flera dagar. Jag har inte gett upp, jag bara samlar krafter. 
Just idag tar det ont att bara andas. Ont att höra, ont att titta, ont att röra. 
 Alla får vara tomma ibland. Alla får skriva att de är trötta och tomma och lägga upp halvdeppiga bilder. Så jag gör det också. Bara idag! 
Tumblr_mkxo6onvsm1qazj2jo1_500_large

Tumblr_mivtvfqnr11rvu91wo1_500_large







Inga kommentarer: