22 apr. 2013

Hemkommen

Kom just från stallet. Ridning kan kännas ganska jobbigt när man är arg och så. Jag menar, du kan inte göra som på gymmet att springa av sig allt. Nej, tvärtom måste man ha jätte bra tålamod, lätta händer och avslappnad kropp. Idag blev jag bara frustrerad. Taaler hade inte blivit riden på ett tag och hade ganska mycket energi för att vara han, så bet han fast i bettet och bara gasade på. Jag bestämde mig att istället bara släppa tyglarna och styra med kroppen och blicken! Det kändes verkligen bra. Man fick en jämn trav och han tog jätte fina steg över bommarna (vilket han gör endast då han har tillräckligt med fart). När jag kände att jag kunde kontrollera det igen gjorde vi mycket arbete i galopp. Han skuttade på en hel del speciellt när jag lyfte galopp, men vad gör det liksom.. :)

Nu sitter jag bara på min säng och gör inget alls. Kunde gärna stanna här resten av kvällen. Äta måste jag också..!

Puss

Inga kommentarer: